راهنمای خرید ماشین آلات نساجی

بسیاری از علاقه مندان به راه اندازی کسب و کار خصوصا در بخش نساجی و بافندگی با چالش‌های بسیاری برای خرید ماسین آلات نساجی روبرو هستند. آن‌ها می‌خواهند بدانند کجا می‌توان این تجهیزات را تهیه کرد؟ چه برندهایی داخلی و خارجی مناسبی موجود است و بازه قیمت‌ها به چه صورت است؟ در این مقاله از نگین باف راهنمای خرید ماشین آلات نساجی و بافندگی برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی را ارائه می کنیم.

خرید دستگاه جوراب بافی

دستگاه جوراب بافی یا دستگاه تولید جوراب نوعی دستگاه بافت و از ماشین آلات نساجی و بافندگی است که به طور اختصاصی برای تولید جوراب ساخته شده است. دستگاه جوراب بافی قادر است از هر گونه نخ و الیاف برای تولید انواع و اقسام جوراب در اندازه های مختلف استفاده کند.

یکی از مزایای دستگاه جوراب بافی آن است که طرز کار نسبتاً آسانی دارند و یکی از بهترین گزینه ها برای درآمدزایی خانگی و راه اندازی کارگاه های تولیدی کوچک در صنایع نساجی است. دستگاه جوراب بافی یا دستگاه تولید جوراب یکی از کاربردی ترین دستگاه‌های بافت است که برای تولید انواع جوراب با انواع نخ کاربرد دارد. دستگاه های جوراب بافی در بین ماشین آلات نساجی و بافندگی معمولا به دو نوع کلی تقسیم می‌شوند :

  • دستگاه جوراب بافی مکانیکی
  • دستگاه جوراب بافی کامپیوتری

شما می‌توانید با توجه به نیاز خود خرید ماشین آلات نساجی را از شرکت های تولیدی مثل نگین باف انجام دهید.

 خرید دستگاه پرس حرارتی

راهنمای خرید ماشین آلات نساجی

دستگاه پرس حرارتی پارچه  که با نام دستگاه چاپ روی پارچه نیز شناخته می‌شود برای چاپ انواع عکس و لوگو بر روی تی‌شرت‌ها و دیگر محصولات پارچه‌ای مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه‌ که در صنعت نساجی کاربرد دارد با استفاده از پرینتر خود می‌تواند انواع طرح‌ها را چاپ کرده و بر روی انواع جنس‌های مختلف پارچه چاپ کند.دستگاه پرس حرارتی یا دستگاه‌ چاپ مستقیم روی پارچه که از جمله تجهیزات صنایع نساجی و بافندگی  نیز محسوب می‌شود در اندازه‌ و مدل‌های مختلفی از جمله دستگاه چاپ پارچه خانگی در بازار موجود است و می تواند طرح‌های مختلفی را بر روی جنس‌های مختلف پارچه‌ با دوام و کیفیت بالا چاپ کند.

خرید انواع دستگاه های نمادوز

دستگاه نمادوز که با نام‌های دستگاه نمازن یا چرخ نمادوز صنعتی هم شناخته می‌‌شود، در گروه چرخ خیاطی‌های صنعتی قرار دارد. دستگاه نمادوز برای انجام کارهای خاص در صنایع نساجی و بافندگی به کار می‌رود. در انجام کارهایی از قبیل دوخت طرح مادگی، دوخت چشمی و دور مارک پوشاک، انجام کارهای الیک، و دوخت انواع گلدوزی تک رنگ از دستگاه نمادوز استفاده می‌شود.

 خرید چرخ میاندوز

چرخ میاندوز از انواع چرخ های خیاطی صنعتی با کاربرد زیاد جهت تمیز دوزی و دوخت حرفه‌ای است. چرخ خیاطی‌های صنعتی بر خلاف انواع چرخ خیاطی نوع خانگی دارای وزن بالاتری هستند و قیمت چرخ میاندوز و انواع دیگر چرخ خیاطی های صنعتی نسبت به چرخ خیاطی های ساده خانگی بیشتر است.

در مقایسه بین چرخ خیاطی‌های صنعتی با چرخ خیاطی خانگی می‌توان گفت که انواع چرخ خیاطی‌های صنعتی دارای موتور بسیار قوی و پر سرعت‌تری هستند و به همین ترتیب کارایی این نوع از چرخ های خیاطی نیز بیشتر از انواع خانگی است. در نتیجه بازده کار با سرعت بیشتر و بهتری برای دوخت انواع لباس و عرضه آن‌ها امکان پذیر می‌شود. البته کیفیت دوخت در چرخ خیاطی صنعتی و همین طور چرخ خیاطی خانگی تفاوتی با یکدیگر ندارد و تفاوت آنها در نوع کار و قدرت دستگاه است.

واردات و صادرات ماشین آلات نساجی

ماشین آلات مربوط به تولید الیاف و نخ بر نحوه استفاده از موادی همچون پنبه، پشم، کتان، ابریشم یا حتی مواد مصنوعی متفاوت است. بنابراین در کارخانجات معتبر نساجی، محصولات بهترین تولید کنندگان ماشین آلات نساجی نیز حضور دارند تا کیفیت الیاف و نخ تولید شده بهترین شکل ممکن را داشته باشد. ماشین الات و دستگاه های نساجی فرایند و پردازش الیاف های مختلف از نظیر پنبه، کتان، ابریشم، پشم و انواع پارچه را انجام می دهند و خروجی را تولید می کنند. ماشین آلات نساجی عمل و فرایند ریسندگی و بافندگی را نیز انجام می دهند و نخ و مواد اولیه را به پارچه و خروجی مورد نظر تبدیل می کنند.

هر شخصی با داشتن سرمایه می‌تواند اقدام به واردات و ترخیص ماشین آلات نساجی کرده و به سود بالایی دست یابد. اما کسی در این مسیر موفق می‌شود که با تمامی قوانین، تبصره‌ها و مراحل انجام کار آشنایی داشته باشد. چرا که در بحث واردات ماشین آلات نساجی داشتن اطلاعات در مورد تمامی بخش‌های کار از ضروریات می‌باشد. همچنین برخی از دستگاه‌ها در این حوزه امکان دریافت معافیت گمرکی برای واحدهای تولیدی وجود دارد به این شرط که تولید داخل نداشته باشد.

اشتراک گذاری این مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *